در ابتدای این نشست دکتر فرجی سبکبار، مدیر گروه جغرافیای انسانی دانشکده جغرافیا ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین نشست های، مسئله شناسی را محور اصلی موفقیت دانشجویان دکتری دانست. ایشان در ادامه بحث اشتغال و مهارت آموزی را از مهمترین دغدغه های دانش آموختگان و دانشجویان حوزه توسعه و برنامه ریزی روستایی عنوان کرد. دکتر فرجی، ضرورت پرورش ایده های خلاقانه در حوزه مطالعات جغرافیای سایبری، ایجاد ربات های تلگرامی در حوزه برنامه ریزی روستایی و طراحی بازی های آموزشی در حوزه جغرافیا را از جمله فرصت های بالقوه جهت ایجاد کارآفرینی و پرورش خلاقیت ها را عنوان نمودند.
در ادامه نشست دکتر ذبیح الله ترابی، مباحث نوین برنامه ریزی روستایی را مورد بررسی قرار داد. ایشان مباحثی همچون ناامیدی روستائیان، عدم اعتماد روستائیان به مسئولان، احساس بی قدرتی روستائیان و عدم تجانس ابزار ها با نیازها را جمله مهمترین موارد چالشی در حوزه برنامه ریزی روستایی عنوان کرد.
دکتر دربان آستانه عضو هیئت علمی دانشکده جغرافیا، هدفمندی برگزاری نشست ها را خواستار شود و بهره مندی از نمونه های مشارکتی در تمامی حوزه و لزوم الگوبرداری مناسب را پیش شرط موفقیت اینگونه از نشست ها عنوان کرد.
در ادامه نشست دکتر امین خراسانی، دیگر عضو هیئت علمی دانشکده جغرافیا، نو آور بودن محقق را پیش شرط موفقیت دانشجویان دکتری عنوان نمود، از سوی دیگر ایشان به دانشجویان توصیه نمود که دانشجویان خود را تنها درگیر پیچ خم های سازمانی نکنند و دانشجو باید مطالبه گر باشد که در ادامه متنج به خود باوری خواهد رسید.
دکتر سید علی بدری، دیگر عضو هیئت علمی دانشکده جغرافیا، نفس برگزاری این نشست ها را مثبت ارزیابی نمود و بیان داشتند، همین که دانشجویان در کارهای گروهی مشارکت داشته باشند می تواند باعث خلاق شدن دانشجو شود. ایشان از دانشجویان خواستند که از دانشجویان سال بالای و فارغ التحصیلان دوره دکتری بخواهند تجربه خود را در حوزه های آموزشی، تحقیقی در میان بگذارند. همچنین ایشان لزوم برگزاری هدفمند جلسات را خواستار شدند. وی در انتها از دانشجویان خواستند روحیه مطالبه گری را تقویت نمایند و به دنبال شناسایی چالش ها و موانع حوزه روستایی باشند.
دکتر قدیری دیگر عضو هیئت علمی ضمن تمجید از برگزاری اینگونه از نشست ها، انجام کار تیمی را باعث ایجاد روابط دوستانه در بین دانشجویان دکتری می شود و حتی این کار تیمی تواند به عنوان الگوی برای سایر گروه ها در نظر گرفته شود.
در این نشست دانشجویان دکتری خواسته ها و نیازهای مختلفی را هم ارائه نمودند که از جمله آنها می توان به مواردی همچون برگزاری مناسب جلسات دفاع رساله و پایان نامه های تحصیلات تکمیلی، برگزاری دوره های عملیاتی در حوزه برنامه ریزی روستایی، دعوت از مسئولان اجرایی و صاحب نظران حوزه برنامه ریزی روستایی جهت پاسخگویی به سوالات داشجویان، استفاده از ظرفیت دانشجویان در اجرای طرح های تحقیقاتی دانشگاه و لزوم ایجاد رویدادهای استارتاپی و بررسی مسائل روز حوزه روستایی را خواستار شدند.
در انتهای نشست مقرر شد نشست های هم افزایی بصورت ماهانه برگزار شود و محوریت هر نشست معطوف به یک موضوع خاص باشد تا خروجی آن بتواند باعث پیشبرد اهداف این نشست ها شود.