جستجو:
به گزارش پایگاه توسعه روستایی به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 13 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح جامع توسعه و عمران روستایی کشور با 62 رأی موافق، 154 رأی مخالف و 3رأی ممتنع از مجموع 220 نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.
سپردن کلیه امور روستاها به نهادهایی که ماموریت اصلی آن‌ها امور عمرانی مانند ساخت مسکن و راه است و بدنه و تشکیلات آن‌ها نیز بر همین اساس شکل گرفته، موجب تداوم وضعیت نامطلوب موجود نواحی روستایی و عدم پیشرفت آن‌ها خواهد شد. پیامدهای منفی تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی، مانند رشد بعد کالبدی – فیزیکی روستا بدون توجه به ابعاد اقتصادی و اجتماعی، شاهدی بر این مدعا است.
روند برگزاری دکتری 97 در سالهای اخیر نشان دهنده فراز و نشیب های این مقطع در سال های اخیر می باشد. گروه مشاوران پایگاه توسعه روستایی بمنظور هایت داوطلبین در قالب جدولی ظرفیت های چند ساله دکتری در رشته های توسعه و ترویج کشاورزی و برنامه ریزی روستایی را مورد کنکاش قرار داده است.
کنکور دکتری 1397 با توجه فراز و نشیب هایش وارد مرحله اجرایی شود و 50 درصد راه صورت پذیرفت است پنجاه درصدی که برایش 6 ماه داوطلبان وقت گذاشته اند حال ممکن است خیلی از داوطلبان از عملکرد خود راضی یا نا رای باشند امیدوار یا مایوس باشند اما مهمترین نکته در حال حاضر، این است که هنوز نیمه اول گذشته است و نیمه دوم برای خیلی ها در راه است نیمه مصاحبه، رزومه و امادگی برای ان، مبحث اصلی ما تحلیل سوالات کنکور 97 برای داوطلبین رشته های ترویج و توسعه کشاورزی و برنامه ریزی روستایی می باشد که امیدواریم مورد توجه داوطلبین قرار بگیرد. پایگاه توسعه روستایی آمادگی خود را جهت دریافت نظرات و دیدگاههای همراهان خود با افتخار اعلام می دارد
مقوله توسعه در جوامع روستایی، با نگاهی ترحمانه به آن نگاه شده است. همواره سعی شده است روستا به عنوان یک بخش نیازمند و فقیر توصیف شود جوری که دل سیاست مداران و برنامه ریزان برای آن بسوزد. همواره کمک به روستاها در تمامی رسانه ها بگونه ای بازگو میشود که انگار به روستائیان صدقه می دهیم و منت گذاران ان خواهیم بود. حال سوال اینست روستا به ما نیازمند است یا ما به روستائیان؟ ما به تولیدات روستایی نیازمندیم یا روستائیان به تولیدات شهری، شهری ها در تعطیلات به روستاها می روند یا روستاها در تعطیلات به شهرها می روند؟
1396/11/29
قابل توجه داوطلبین دکتری و کارشناسی ارشد 1397بمنظور حمایت و هدایت داوطلبین تحصیلات تکمیلی پایگاه توسعه روستایی همچون سال گذشته اقدام به برگزاری آزمون تعیین سطح روستایی در رشته های تحت پوشش خود می نماید.پیرو اطلاعیه های قبلی آزمون تعیین سطح دکتری 97، در رشته های برنامه ریزی روستایی، توسعه و ترویج کشاورزی یک دیماه بصورت مکاتب ای برگزار خواهد شد.
مسلما ارزوی هر جوان و تحصیلکرده ای دستیابی به شغل آبرومندانه و متناسب با حیطه تحصیلی خود می باشد. داغ بیکاری جوانان فارغ التحصیل خود غمی بزرگ است و این غم زمانی بدتر می شود که خبرهای استخدامی فامیلی و بی ضابطه به گوش می رسد
در مورد طرح بین المللی ترسیب کربن چه می دانید؟ انجام طرح ترسیب کربن چه تاثیراتی بر روند جوامع روستایی می گذارد، این طرح چه تاثیری بر مقوله محیط زیست خواهد گذشت، پایگاه توسعه روستایی در رابطه با این موضوع پرونده ویژه ای را تشکیل داده است. بنابه اخبار رسیده با وجود اینکه پروژه ترسیب کربن بیشتر در حوزه مشارکت و توسعه روستایی جای می گیرد اما براستی چه سهمی برای فارغ التحصیلان توسعه و برنامه ریزی روستایی قرار می دهند؟ و این طرح چه نقاط ضعفی دارد پس بهتر است این گزارش را با دقت بخوانید
توسعه جوامع روستایی ، متکی به فکر و پروریش ایده های خلاقاننه است نه متکی به لایحه و دستور دولتی، در کشورمان افراد خلاق و نوآور خیلی زیاد هستند و ماجرای عباس زرگر می تواند گواه این مطلب باشد، امیدواریم مسئولان و برنامه ریزان دولتی بیشتر به این ایده ها بها دهند و بگذارند روستائیان برای روستاها تصمیم بگیرند نه با رویکرد قیم مابانه.
تعداد : 117     صفحه 7 از 13     صفحه قبلی1    2    3    4    5    6    8    9    10    11    12    13       صفحه بعدی