جستجو:
پایگاه توسعه روستایی به عنوان تخصصی ترین مرجع علمی حوزه توسعه و برنامه ریزی روستایی بر مبنای نیاز داوطلبین خود همچون دو سال گذشته اقدام به انتشار فایل مشاوره ای راهنمای مصاحبه دکتری 1398 نموده است. این فایل بر مبنای تجارب رتبه های برتر و سوالات متداول داوطلبین تهیه شده است و امید است این اثر بتواند نقشه راهی برای شما همراهان باشد.
وقوع یک حادثه دیگر،گواه این مطلب است که مدیریت بحران، در ایران حالت بحرانی دارد انفعال مدیریتی همیشه باعث تشدید آسیب ها به مناطق مختلف می شود. سیلاب استان گلستان در چند روز اخیر بازهم نشان می دهد در حوزه مدیریتی چه چالش های را پیش رو داریم. در این گزارش با یک نگاه آسیب شناسانه به بررسی علل و عوامل سیلاب استان گلستان بر مناطق روستایی و شهری استان می پردازیم.
آزمون دکتری 98 هم با تمام فراز و نشیب هایش به پایان رسید، آزمونی که برای عده ای سخت و برای عده دیگر آسان بود. هر چند که نمی توان گفت سخت بودن یعنی تمام امیدها و ساده بودن هم یعنی شروع پیروزی! حال سوال این است این آزمون در چه سطحی بود؟ پایگاه توسعه روستایی به عنوان مرجع علمی حوزه توسعه و برنامه ریزی روستایی برای سومین سال پیاپی با همکاری دانشجویان دکتری و مشاورین خود اقدام به تحلیل تخصصی سوالات دکتر نموده است، امید است این تحلیل بتواند گامی هر چند کوچک در جهت موفقیت داوطلبین دکتری 98 بردارد.
اولین نشست هم افزایی دانشجویان دکتری و اساتید حوزه برنامه ریزی روستایی یکشنبه پنجم اسفندماه 1397 در دانشکده جغرافیا دانشگاه تهران برگزار شد. به گزارش پایگاه توسط روستایی، هدف از برگزاری این نشست ایجاد یک تعامل دو جانبه بین اساتید و دانشجویان دکتری برنامه ریزی روستایی می¬باشد تا بتوان مباحث تخصصی حوزه روستایی را با دیدگاه نقادانه مورد بررسی قرار داد. محور اولین نشست بررسی ایده های خلاقانه حوزه توسعه و برنامه ریزی بود.
عمران و آبادانی واژه قشنگی است برای اغلب سیاست مداران و برنامه ریزان ملی و منطقه ای و عمدتا این واژه ها اغلب در ایام انتخابات رونق فراوانی به خود می¬گیرد. هر مسئول و سیاست مداری که می خواهد نظر عامه مردم را به خود جلب نماید از توسعه و توسعه یافتگی سخنانی را مطرح می نماید، اما وقتی به آرزویش رسید یادش می رود توسعه، یادش می¬رود آبادانی و توجه به وعدههای که داده است. در یک نگاهی گذارا می خواهیم نگاهی داشته باشیم به عملکرد برنامه های توسعه ای در مناطق روستایی با نگاهی نو و رویکرد نقادانه
1397/11/13
پیرو اطلاعیه های قبلی پایگاه توسعه روستایی، سوالات آزمون تعیین سطح دکتری 1398 رشته های برنامه ریزی روستایی، توسعه کشاورزی و ترویج کشاورزی در پایگاه توسعه روستایی بارگذاری گردید
1397/10/15
دیر زمانی است که در ایران مبحث محرومیت زدایی و توسعه یافتگی کلید واژه جذاب برای سیاست گذاران و برنامه ریزان ملی و منطقه ای در کشور تبدیل شده است. مسئولان دلسوزانه غصه توسعه نیافتگی مناطق محروم بالاخص مناطق روستایی کشور را می خورند و هر کدام به زعمی نسخه ای شفا بخش تجویز می کن اما بازهم بیشتر روستاها توسعه نیافته مانده اند و محرومیت با روستا معنا می شود حال سوال اساسی این است چرا اقدامات و عملکرد سازمان های متولی در حوزه توسعه و برنامه ریزی روستایی آنگونه که شایسته است، به سرانجام نرسیده است.
در رابطه با توسعه جوامع روستایی در ایران سازمان های مختلفی دخیل هستند. یکی از سازمان های متولی در حوزه توسعه مناطق روستایی بنیاد برکت می باشد. این بنیاد که بر اساس فرمان امام خمینی بصورت یک نهاد خیریه فعالیت خود را یازده سال قبل شروع کرده است اقدامات مختلفی را در حوزه توانمندسازی و محرومیت زدایی انجام داده که در یک گزارش مبسوط به عملکرد این بنیاد می پردازیم
✍ دوباره صدای پانزده مهر ماه از راه می رسد و روستائیان محبوب دل همه مسئولان و برنامه ریزان می شوند همه از توسعه و ضرورت ساماندهی روستاها صحبت خواهند کرد و بعد از دو روز حرف ها به بایگانی خواهد رفت تا 15 مهر دیگر... هر چند که انگار امسال روستائیان مظلوم تر از پارسال شده اند و معلوم نیس روزی باشد و آن روز، روز روستائیان باشد یا روز مدیران روستایی و تقدیر از زحمات بی شائبه مدیران!!
تعداد : 117     صفحه 6 از 13     صفحه قبلی1    2    3    4    5    7    8    9    10    11    12    13       صفحه بعدی