جستجو:
با توجه به همه گیری هوش مصنوعی در حوزه های مختلف و لزوم بهره مندی هدفمند از فناوری های موجود، کارگاه آموزشی کاربرد هوش مصنوعی در مطالعات جغرافیای و علوم وابسته بصورت برخط در روز چهارشنبه 28 تیر ماه ساعت 20 برگزار خواهد شد.
تحلیل سوالات دکتری همواره به عنوان یکی از دغدغه های داوطلبین کنکور بعد از برگزاری مرحله کتبی آزمون و ارزیابی سوالات و پایش آن برای داوطلبین دکتری 1403 می باشد، بر همین اساس به رسم همه ساله پایگاه توسعه روستایی در راستای حمایت و هدایت علمی داوطلبین اقدام به انتشار تحلیل سوالات دکتری 1402 نموده، امید است این اقدام بتواند به عنوان نقشه راهی برای داوطلبین دکتری به حساب آید
1401/12/17
موفقیت در آزمون¬های علمی مستلزم نقد و بررسی سوالات مطرح شده در سالهای گذشته می باشد و از سوی دیگر تحلیل سوالات می تواند نگاه داوطلبان را در رابطه با کیفیت و کمیت سوالات مورد توجه قرار دهد. پایگاه توسعه روستایی، همچون سالهای گذشته بمنظور عدالت آموزشی، اقدام به ارائه یک تحلیل جامع از سوالات آزمون کارشناسی ارشد 1397 در رشته های مرتبط نموده است، امید است این اقدام بتواند گامی بسیار موثر در موفقیت داوطلبین عزیز در آزمون های بعدی بالاخص آزمون کارشناسی ارشد 1398 داشته باشد.
علوم طبیعی و تعاملات انسانی، عرصه تشکیل تعاملات جغرافیای بوده است. بیگواه نیست اگر بگوییم جغرافیا علم بهتر زیستن و رویکردی برای آموختن با طبیعت و برای طبیعت است. حال که بر همگان اثبات شده است که بستر زندگی موفق، در گرو زیستن با طبیعت و عوامل طبیعی است جای بس تعجب است که بدانیم به این دانش کمتر توجه می¬شود. جغرافیدانان با وجود برخورداری از پتانسیل های فراوان، همواره درگیر محرومیت ها و ناملایمت فراوانی بوده اند. براستی چرا با وجود اهمیت علوم جغرافیا، کمتر شاهد توجه به این علم بوده ایم، چرا دانش آموختگان و دانشجویان علوم جغرافیای کمتر دلبستگی به این رشته پیدا کرده اند و صد البته چرا مسئولان و برنامه ریزان با جغرافیدانان غریبگی می کنند.
نوشته ای دلسوزانه برای پیشرفت روستا یک گزارش تحلیلی در رابطه با روند تحولات روستایی در ایران با تکیه بر تجارب جهانی است. این گزارش به قلم دکتر رضا خسروبیگی به نگارش در آمده است که می تواند به عنوان نقشه راهی بر برنامه ریزان و سیاست گذاران توسعه روستایی تلقی شود. پایگاه تووسعه روستایی منتظر دریافت گزارش های تحلیلی صاحب نظران خواهد بود.
هر زمانی که گره یا مشکلی لاینحال در مباحث ملی و منطقه ای پیش امده، مشارکت به عنوان کلید راهگشا توانسته بر مشکلات فائق شود. کمتر روزی است که خبر آلودگی های زیست محیطی از طریق رسانه های جمعی منتشر نشود، انباشت زباله در مناطق شهری و روستایی هم باعث نارضایتی مردم و مسئولان را موجب شده است. معضل پسماند دیگر معطوف به مناطق شهری و کلان شهری نیست و روستاها هم از این معضلات بی نصیب نمانده است.
منابع دکتری 1399 پایگاه توسعه روستایی در رشته های برنامه ریزی روستایی، توسعه کشاورزی و ترویج کشاورزی مطابق بر آخرین تغییرات دروس و سوالات مطرح شده در آزمون 1398 منتشر شد.
روستا و توسعه روستایی یک ارزش است و توسعه یافتگی روستاها باید یک اصل باشد نه وظیفه، بمناسبت برگزاری جشنواره توانمندی روستائیان و عشایر نگاهی داشتیم به چالش های مناطق روستایی و امید است سازمان های متولی برای شنیدن دیدگاهها و دغدغه های متخصصان و رسانه های روستایی وقتی داشته باشند
بمنظور حمایت و هدایت داوطلبین گرامی و با توجه به سوالات مکرر داوطلبین در رابطه با زمان و شرایط ثبت نام داوطلبین جهت شرکت در مصاحبه دکتری پایگاه توسعه روستایی، همچون سالهای گذشته اقدام به انتشار تاریخ ثبت نام و شرایط مصاحبه به تفکیک هر دانشگاه نموده است داوطلبین گرامی جهت دریافت زمان ثبت نام می توانند از طریق لینک های اعلام شده به صفحه مربوطه مراجعه و از روند ثبت نام خود اطلاعات لازم را بدست بیاورند.
تعداد : 117     صفحه 5 از 13     صفحه قبلی1    2    3    4    6    7    8    9    10    11    12    13       صفحه بعدی