جستجو:
یکی از پیش شرط های موفقیت سازمانی، لزوم ایجاد یک ارتباط متقابل بین ارکان سازمانی و جامعه هدف می باشد و در این بین سازمان های متولی حوزه روستایی وظیفه سنگینی را بر عهده دارند، هدف اصلی و بنیادی سازمان های متولی حوزه توسعه روستایی، ایجاد رضایت حداکثری برای ذینفعان (جامعه روستایی) و لزوم یک پیوند متقابل بین سازمان های مختلف و ایجاد تعامل با جامعه تحقیقاتی(دانشگاهها) می باشد.
1398/10/20
مناطق روستایی همواره جایگاه خاصی در فرایند توسعه یافتگی هر کشور ایفا می کنند این مناطق به توازن جمعیتی و خودکفایی در تامین امنیت غذایی کمک شایانی می نمایند، با این وجود روستا و توسعه روستایی جایگاه مشخصی در نظام بودجه ریزی نداشته است و عمده سهم روستا در بودجه بیشتر بصورت ناملموس مشخص شده است
1398/10/20
روستاها در ایران به عنوان نبض امنیت غذایی و ضامن توسعه پایدار شناخته می شوند با این وجود نظام توسعه و برنامه ریزی همواره با چالش ها و نقد های مواجه بوده است که در ادامه به برخی از چالش ها اشاره می کنیم
بهره مندی از بسترهای فضای مجازی در عصر حاضر یک انتخاب نیست بلکه یک الزام است. هوشمند سازی خدمات می تواند باعث شفافیت عملکرد،تسهیل خدمات و بهره مندی مناسب از شبکه های ارتباطی و اطلاعاتی شود. در این گزارش نگاهی به تجارب موفق کشورها در حوزه هوشمند سازی روستایی و جایگاه این اقدام در کشورمان مورد بررسی قرار گرفته است.
ما از واژه گردشگر چه برداشتی کرده ایم؟ آیا گردشگر همان مسافر است یا مسافر همان گردشگر؟ آیا ما میخواهیم با گردشگری به توسعه روستاها کمک کنیم یا قرار است با گردشگری تیشه به ریشه روستا و روستایی بزنیم؟
نشست ارزیابی سیاست¬های توسعه گردشگری روستایی در ایران در روز چهارشنبه 16 اسفند ماه 1402 از ساعت 14:00 الی 16:00 توسط پژوهشکده سوانح طبیعی و کرسی یونسکو در مدیریت سوانح طبیعی با همکاری پایگاه توسعه روستایی و انجمن علمی جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی ایران با حضور علاقه¬مندان به مباحث توسعه و برنامه ریزی روستایی، بصورت حضوری و برخط در سالن جلسات پژوهشکده سوانح طبیعی برگزار گردید.
1402/12/19
نشست راهبردهای پایدارسازی تثبیت جمعیت روستایی در کشور در روز چهارشنبه 20 دی‌ماه 1402 از ساعت 14:00 الی 16:00 توسط پژوهشکده سوانح طبیعی و کرسی یونسکو در مدیریت سوانح طبیعی با همکاری هسته توسعه روستایی دانشگاه تهران و انجمن علمی جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی ایران با حضور علاقه¬مندان به مباحث توسعه و برنامه¬ریزی روستایی، بصورت حضوری و برخط در سالن جلسات پژوهشکده سوانح طبیعی برگزار گردید.
1402/10/22
نشست مروری بر تجارب جهانی موفق در نظام برنامه‌ریزی روستایی در روز شنبه 15 مهرماه 1402 از ساعت 14:00 الی 16:00 توسط پژوهشکده سوانح طبیعی با حضور جمعی از علاقه¬مندان حضور توسعه و برنامه¬ریزی روستایی به¬صورت حضوری و برخط در محل پژوهشکده سوانح طبیعی برگزار گردید.
محرومیت زدایی، به عنوان رویکرد توسعه روستایی توسط سیاستگذاران حوزه روستایی شناخته می شود با این حال وجود گذشت چند دهه از توسعه و محرومیت زدایی همچنان این موضوع مغفول مانده است
تعداد : 117     صفحه 4 از 13     صفحه قبلی1    2    3    5    6    7    8    9    10    11    12    13       صفحه بعدی